Wat storytelling kan doen

Ieder bedrijf heeft een reden van bestaan, een toekomstdroom. Klanten willen die betekenis zien en voelen. En medewerkers willen bijdragen aan die betekenis, er onderdeel van zijn. 

Door snelle groei of externe ontwikkelingen of bedreigingen, kan die boodschap vertroebelen. Klanten zien je meerwaarde niet meer. Soms zijn medewerkers vergeten waarom ze ook alweer doen wat ze doen. Hierdoor kunnen afdelingen uit balans raken. Het intern en extern delen van het corporate verhaal wakkert het vuurtje in de organisatie weer aan. Zo zet je het bedrijf weer op de kaart! 

Belicht kan hierbij helpen. Mijn kracht is dat ik de kern van een bedrijf naar boven haal en kan vertalen naar journalistieke uitingen die ook commercieel hun doel halen. Ik breng de verhalen uit de praktijk en de organisatiedoelen met elkaar in balans. Door mensen te horen en hun verhaal op te schrijven zoals het hen zelf nog niet was gelukt. Door de juiste boodschap over te brengen ontstaat er intern weer begrip! Belicht fungeert daarbij tegelijkertijd als vertrouweling van de medewerker en als ambassadeur van de organisatie. En als de vonk daartussen weer overslaat, krijg je een groot, warm en krachtig corporate vuur – van waaruit de organisatie weer trots wordt op wat het doet en wie men is!

Het goed delen en vertellen van het corporate verhaal helpt een organisatie vooruit met:
- goed werkgeverschap
- verandertrajecten
- maatschappelijk verantwoord ondernemen
- betere interne en externe communicatie
- innovatie
- training en ontwikkeling